Pandemi Şehir İçi Trafiğini Nasıl Değiştirdi?

Navigasyon teknolojisi şirketi TomTom tarafından yapılan araştırmaya göre, pandemi sonrası düzende İstanbul %62 ile dünyanın en kötü trafik sıkışıklığına sahip. İstanbul’da bir sürücü ortalama 142 saatini trafikte geçiriyor.
Pandemi Şehir İçi Trafiğini Nasıl Değiştirdi?

Navigasyon teknolojisi şirketi TomTom tarafından toplanan bir veri araştırması, korona virüsün şehirlerimizi ne kadar değiştirdiğini gözler önüne seriyor.

Araştırmaya göre; dünya çapında şehirlerdeki trafik sıkışıklığı 2020 yılında, 2019'a göre yüzde 10 daha düşük. Ankete katılan 404 şehirden 283'ü pandemi öncesine kıyasla daha az trafik yaşıyor. Araç trafiğindeki azalma, yoğun saatlerde tıkanıklık seviyelerinde de düşüşe sebep olmuş durumda.

Araştırmaya göre trafik düzenindeki değişiklik çalışma alışkanlıklarının değişmesi ve çevrim içi alışverişi artması ile doğru orantılı. COVID krizi tüketme şeklimizdeki değişimin hızını artıran bir katalizör görevi gördü. Evlere hizmette hızın artması ve aynı gün teslimat seçeneklerinin çoğalmasıyla büyük bir dönüşüm yaşanıyor.

En iyi ve en kötü şehirler sıralaması nasıl?

2021 Trafik Endeksi ayrıca en çok ve en az sıkışık olan şehirleri sıraladı.

Verilere göre dünyanın en kötü trafik sıkışıklığı ortalama bir sürücünün yılda 142 saatini trafikte takılıp kaldığı İstanbul'da bulunuyor.

TomTom'a göre Türkiye'nin en büyük şehri yüzde 62'lik bir tıkanıklık seviyesine sahip. Bu da ortalama yolculuk sürelerinin yüzde 62 daha uzun olduğu anlamına geliyor.

Tablonun diğer ucunda ise Mekke bulunuyor. Mekke’de ortalama tıkanıklık seviyesi yüzde 11'den yüzde 7'ye gerilemiş durumda.

İspanya'daki Bilbao, yüzde 13'lük tıkanıklık seviyesi ise 2019 ile aynı. Bilboa Avrupa'nın en az sıkışık büyük şehri oldu.

Avrupa'nın genel olarak en az kalabalık şehri Hollanda'daki Almere oldu. Yaklaşık 200.000 kişiye ev sahipliği yapan Almere'nin sürücüleri 2021 Trafik Endeksi'ne göre yılda 23 saat trafikte vakit geçiriyor.

Yeni alışkanlıklar kazanıldı

TomTom, pandemi boyunca tıkanıklık seviyelerini düşüren bir diğer faktörün, araba ve toplu taşımadan, yürüyüş ve bisiklete binme gibi aktif ulaşıma geçiş olabileceğini söylüyor.

Londra’da COVID-19 pandemisi başladığında ulaşım yetkilileri yeni bisiklet yolları açmıştı. İngiliz başkentinin ulaşım ajansı Transport for London'dan (TfL) alınan rakamlar, pandeminin insanları toplu taşımadan uzak tutarken yürüme ve bisiklete binmede bir patlamayı tetiklediğini gösteriyor.

Bununla birlikte Londra'da özel araçlarla yapılan yolculukların payı da artarak pandemi öncesi yüzde 36,8'den 2020'de tahmini yüzde 41,7'ye yükseldi.

https://www.euronews.com/next/2022/02/09/for-better-or-worse-how-has-covid-changed-the-way-we-get-around-our-cities

Tarih: 22.02.2022
Okunma : 408
Etiket:
Yükleniyor


Yükleniyor


Yükleniyor


FUAR AJANSLAR HASTANE ARAMA MOTORU DİJİTAL AJANS SIFIR